Featured Image

Το εργοστάσιο των συναισθημάτων: Αυτοτελές εργαστήρι για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και σχολεία

“Το εργοστάσιο των συναισθημάτων” παράγει ένα σωρό συναισθήματα μόνο με ήχους για τα παιδιά. Γιατί δεν παίζουν τη λύπη τους; Ποιός γεμίζει με το θυμό του; Πότε θα ξεπεράσουν τους φόβους τους; Πού θα βάλουν τη ζήλεια τους; Πώς αρνούνται τη χαρά τους; Πώς μπορούν όλα αυτά τα συναισθήματα να συνυπάρξουν;

Το εργαστήρι αυτό έχει ως στόχο την ψυχοεκπαίδευση των παιδιών σε σχέση με τη συναισθηματική τους ωριμότητα και ανάπτυξη. Μέσα από την επαφή τους με πολλά και διαφορετικά μουσικά όργανα, διαφορετικού μεγέθους, ύφους, δυναμικής, χροιάς τα παιδιά συνδέουν τα συναισθήματα τους με τους ήχους απεικονίζονταςτον τρόπο με τον οποίο αισθάνονται σε διαφορετικές συνθήκες και καταστάσεις. Σκοπός του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τις αισθήσεις τους, να εξοικειωθούν με τα συναισθήματά τους, να προσπαθήσουν να τα αποδεχθούν και επικοινωνώντας τα να οδηγηθούν στη συναισθηματική απενοχοποίηση.

Η μουσική είναι ένα ιδανικό εργαλείο για να δουλέψεις με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας μιας και τα παιδιά αυτής της ηλικίας ενσωματώνουν και καλλιεργούν τη χρήση του ήχου και της μουσικής ως μέρος της καθημερινότητάς και του παιχνιδιού τους. Κάθε παιδί μπορεί να εκφραστεί, να προσδιορίσει τον εαυτό του και να εξωτερικεύσει τον χαρακτήρα του μέσα από τη χρήση των βασικών στοιχείων της μουσικής. Η χρήση της μουσικής σε θεραπευτικό πλαίσιο μπορεί να αποτελέσει πλαίσιο μέσα στο οποίο το παιδί μπορεί να βιώσει τα συναισθήματά του και να εκφράσει με ασφάλεια την ιδιοσυγκρασία του.

 

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Γιώτα Ανδρεοπούλου είναι μουσικοθεραπεύτρια και μουσικοπαιδαγωγός. Αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (2004) και από το Πανεπιστήμιο Βαρκελώνης (Les Heures, Master στη Μουσικοθεραπεία, 2006). Από το 2007 εργάζεται ως μουσικοθεραπεύτρια ιδιωτικά αλλά και σε συνεργασία με διάφορες δομές και φορείς δουλεύοντας με διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες σε ποικίλα θεραπευτικά και εκπαιδευτικά πλαίσια. Συμμετείχε στο ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστήμιου Πατρών «ΠΑΥΕΥΣ» (2014 – 2015), εργάστηκε ως μουσικοθεραπεύτρια στο θεραπευτικό παιδαγωγικό κέντρο «Μέριμνα» (2011 – 2014), και ως Εργαστηριακή συνεργάτης στο ΤΕΙ Πάτρας, τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (2010 – 2011).

Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια, σεμινάρια και εργαστήρια στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Παράλληλα λειτουργεί διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα μουσικής έκφρασης και αυτοσχεδιασμού σε βρέφη, παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Από το Σεπτέμβρη του 2015 διατηρεί τον διευρυμένο χώρο θεραπείας και εκπαίδευσης «murmur» Εργαστήρι Μουσικής Εμπειρίας και Αυτοσχεδιασμού.