Project Name

Ατομικές συνεδρίες για παιδιά

Project Details

Η μουσικοθεραπεία στα παιδιά μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα εύρη φάσμα διαφορετικών διαγνώσεων. Εξ’ αιτίας μάλιστα της θετικής ανταπόκρισης των παιδιών μπορεί να αποτελέσει βασική θεραπευτική προσέγγιση ιδιαίτερα στην πρώιμη παρέμβαση με σημαντικά αποτελέσματα ανάλογα με το δυναμικό του κάθε περιστατικού. Η μουσικοθεραπεία μπορεί να εφαρμοστεί σε παιδιά με:

  • σύνδρομα εξ’ αιτίας χρωμοσωμικών ανωμαλιών
  • διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
  • νοητική στέρηση
  • πρώιμα συναισθηματικά τραύματα (υιοθεσία, δυσλειτουργικές οικογένειες)
  • μαθησιακές δυσκολίες
  • ελλείψεις στην προσοχή, ψυχοκινητική ανάπτυξη, αντίληψη
  • σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας
  • προβλήματα ακοής, όρασης
  • σοβαρές ασθένειες σε παιδιά που βρίσκονται σε νοσοκομειακό περιβάλλον
  • πρόωρα βρέφη
  • χωρίς διάγνωση που αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπεριφοράς, επικοινωνίας, κοινωνικής ένταξης

Στη μουσικοθεραπεία ο ήχος και η μουσική χρησιμοποιούνται προκειμένου να δημιουργηθεί θεραπευτική σχέση μεταξύ του θεραπευτή και του ωφελούμενου αλλά και για να επιτευχθούν θεραπευτικοί στόχοι που έχουν να κάνουν με την εξέλιξη των ατομικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων του παιδιού. Η διαδικασία περιλαμβάνει αρχική περίοδο αξιολόγησης του περιστατικού (4-6 συνεδρίες), οργάνωση του θεραπευτικού πλαισίου και των θεραπευτικών στόχων που προβλέπονται για τους ωφελούμενους καθώς και επαφή και επικοινωνία με άλλους ειδικούς υγείας που τυχόν ασχολούνται με το περιστατικό.

Κύριο εργαλείο της θεραπευτικής προσέγγισης που ακολουθείται είναι ο κλινικός αυτοσχεδιασμός όπου ο ωφελούμενος μπορεί να έρθει σε επαφή και να χρησιμοποιήσει αυθόρμητα πληθώρα μουσικών οργάνων και ήχων προκειμένου να εκφραστεί, ενώ συχνά πλαισιώνεται από δραστηριότητες χαλάρωσης, θεραπευτικής ακρόασης, σύνθεση μουσικής, χρήση ηχογραφημένης μουσικής, ηχογράφηση συνθέσεων. Ως συνέπεια η χρήση της μουσικής από τον ωφελούμενο και τον θεραπευτή μπορεί κατά τη διάρκεια της θεραπείας να οδηγήσει σε

  • ενδυνάμωση της φωνής
  • βελτίωση χρήσης του λόγου
  • ενεργοποίηση του ψυχοκινητικού συντονισμού
  • ανάπτυξη των δεξιοτήτων εναλλαγής (turn – taking skills) και κοινωνικών δεξιοτήτων
  • εδραίωση της σωματικής επίγνωσης και αισθήματος ταυτότητας
  • ανάπτυξη της χρήσης της φαντασίας και της λογικής ακολουθίας στο παιχνίδι
  • δημιουργία πλαισίου όπου το παιδί μπορεί να βιώσει και να εκφράσει διαφορετικά συναισθήματα (συναισθηματική ωριμότητα)
  • ενίσχυση αυτοπεποίθησης, αυτοσυγκράτησης, αυτοελέγχου
  • βελτίωση κοινωνικής αντίληψης
Three Columns